Cauciucuri second-hand sau originale?

Daca este sa alegem intre cauciucuri noi si cauciucuri second-hand, trebuie sa ne gandim de zece ori inainte de a da bani mai putini pe anvelopele deja uzate. Exista riscul sa pierdem banii aiurea pentru ca se deterioreaza rapid, siguranta nu e garantata, aderenta la sosea in momentul rulajului variaza, calitatea cauciucului nu mai este aceeasi, uzura spunandu-si cuvantul in privinta modului de operare dupa montarea cauciucuri second-hand. De asemenea, nu se stie cine le-a mai avut inainte, daca nu sunt la mana a patra, a sasea, a zecea, adancimea benzii de rulare nu mai este asa de mare, cauciucul e imbatranit, iar in curbe sau pe sosea umeda surprizele pot sa apara cand ti-e lumea mai draga.

Desi multe arata foarte bine, nu se stie niciodata ce defecte ascunse au, de aceea trebuie analizate cu atentie inainte de a da banii pe ele. Proprietatile cauciucurilor second-hand tin foarte mult de modul in care au fost depozitate, de temperatura si de intretinere, de viteza la care au fost folosite si de presiunea sau stilul de condus. Cel mai simplu este sa va uitati la aspectul exterior si sa evitati sa luati daca nu arata placut, daca sunt urme sau zgarieturi adanci in ele. Nu trebuie sa va lasati pacaliti nici de valabilitatea pe care o da producatorul, pentru ca nu se stie ce tip de cauciuc e folosit si ce fel a fost exploatat anterior.

Ca sa vedeti cat de vechi sunt aceste cauciucuri masina, trebuie sa gasiti pe o parte a anvelopei codul DOT, care va da toate detaliile despre producator, anul producerii, calitatea materialelor folosite si alte specificatii tehnice. Se mai practica si folosirea de anvelope resapate, care sunt reconditionate la exterior, dar nici ele nu sunt mai bune de folosit in siguranta. Polimerii folositi la resapare sunt de un singur tip si nu sunt precum cei originali, asa ca se pot produce fisurari, explozii sau exfolieri.