Cenuşăreasa din noi

Nu este nici un mister. Femeile iubesc pantofii. Iubesc să facă cumpărături pentru că în acest mod le pot arăta tuturor cât sunt ele de stilate şi pricepute în a alege perechea potrivită. Desigur, asta se intamplă doar în cazul pantofilor, nu şi a bărbaţilor din viata lor, de cele mai multe ori. Dacă eşti femeie atunci în mod sigur întelegi cum o pereche de pantofi te poate face să te simţi ca o prinţesă. Asta dacă nu te încadrezi în categoria “cenuşăreasa” şi cauţi cu disperare să regăseşti perechea de pantofi din visele tale. Cred că şi tu ţi-ai exasperat, măcar o data  prietenul, iubitul, soţul, în căutarea  pantofului care nu doar arată bine ci şi este la fel de confortabil ca două pernuţe pufoase lipite de tălpile tale fine. Dacă te aflii într-o astfel de căutare, îţi urez mult succes, pentru că vei avea nevoie. Nu numai că a devenit din ce în ce mai dificil să găseşti un pantof de calitate, la un preţ acceptabil, dar să nu mai vorbesc şi de o pereche care să îţi vină şi în care să poţi păşii ca pe norişori. E deja un mit. Totul se produce acum în serie, iar dacă ai “norocul” ca tu să nu fii un model de serie, atunci te vei distra copios.

 Sunt multe femei cărora le tresare inima atunci când văd scris cu roşu, eventual: “Promoţii pantofi”. Toate bune şi frumoase, până în momentul în care realizezi că, de fapt, totul e o înşelătorie pe faţă, căci preţul pe care tu îl vezi de fapt ca fiind unul redus, este cel care trebuia să fie iniţial pus pe produs, nu unul exorbitant. De cele mai multe ori şi preţul redus este unul exagerat şi departe cu mult de a fi cel real, însă strategiile de vânzare sunt foarte bine puse la punct, preţurile fiind cu mult umflate, iar tu sfârşeşti prin a plăti cu pâna la de trei, patru ori valoarea de producţie a unui anumit produs. Ai achiziţionat vreodată vreun voucher de reduceri imbracaminte? Eu nu, in schimb am obtinut unul pentru reduceri la incaltaminte. A fost ca o ultimă încercare disperată de a mea de a-mi găsi o pereche de balerini care să fie pe măsura mea. Am facut asta după multe, prea multe, zile de căutari, în care am realizat că oscilez între mărimea 37 si 38. După achitarea voucherului, mi-am facut programarea şi m-am dus direct la magazin pentru a-mi ridica balerinii. Bineînteles că am avut ghinion, încă o data, pentru ca numărul lor nu corespundea. Am cerut un 38 însă nu mai există pe stoc. O altă mare pierdere de timp şi energie. Pentru ca dezastrul să nu fie complet, am fost salvată de o prietenă, căreia i-am facut cadou voucherul şi am recuperat banii de la ea. Mi-a fost şi asta ca o lecţie.
Să recunoaştem. Facem atâtea sacrificii pentru a fi frumoase, iar pasiunea noastră pentru pantofi nu cunoaşte limte, deşi nu este atat de uşor pe cât pare să găseşti perechea perfectă, noi, femeile, perseverăm.