Tantarul buclucas

Copil fiind, primisem indatorirea sa merg cu Cleopatra, o vacuta roscata, aducinad la infatisare cu Bianca Dragusanu, la pascut pe santurile pline de iarba de pe marginea drumului european E85, de cum se lumina de ziua, pina seara tirziu. Ca sa nu ma plictisesc alaturi de Cleopatra, luam la mine cite o carte, citind ca sa mai treaca timpul sau fumind tigari Aroma, foarte apreciate de fumatori la vremea aceea. Uneori legam vacile de gard, impreuna cu un var de-al meu, care primise si el aceasta corvada, si dadeam iama prin viile sau prin copacii oamenilor din sat dupa struguri, cirese si dupa alte bunataturi, fiind adesea fugariti cu ciini si blestemati de toti sfintii din calendarul crestin ortodox. Intr-una din zile, pe la amiaza, plictisit s-o mai tin pe Cleopatra de lant, am legat lantul in jurul mijlocului si m-am apucat sa duhanesc delicioasele mele tigari, marca Aroma. Deodata, in timp ce eu ma delectam cu fructul interzis, Cleopatra incepu sa arunce agresiv din picioarele din spate, apoi se inalta cu cele din fata si-o rupse la galop, tirindu-ma dupa ea ca pe un sac de cartofi pina in apropierea casei. O incoltise vreun tintar probabil si o apucase strechia, ma gindeam eu in timp ce ma culegeam de pe jos, prafuit si julit, dar cu mintea la catelul acela de usturoi din buzunar, pe care trebuia sa-l mestec inainte de a da ochii cu parintii, nu de alta, dar blestematele alea de tigari Aroma m-ar fi dat de gol si m-s fi ales, dupa patania cu Cleopatra , si c-o chelfaneala, pe deasupra ( ori asta ar fi fost prea mult!).