“Birocratia” online

M-am saturat pana peste cap de site-urile cu oferte de munca. Nu pentru ca nu ar fi oportunitati demne de luat in calcul in ceea ce priveste un loc de munca. M-am saturat de ele pentru ca fiecare iti cere sa completezi o suta de mii de chestii, ca sa nu mai vorbesc de faptul ca la aproape toate trebuie sa rescrii experienta profesionala si studiile, mentiuni care la unii dintre noi nu sunt chiar floare la ureche de scris. Plus ca, daca vrei sa te angajeze cineva, atunci trebuie sa le scrii cu maximul de responsabilitate, corect gramatical si cat se poate, sa fie si reale. Caut un job care sa imi placa, sa fie in domeniul meu de studiu, sa fie bine platit, un job de unde se poate avansa, unde se pot creea relatii profesionale de lunga durata, dar si care sa nu ceara foarte multa experienta profesionala.

Angajatorii cer si ei foarte multe, dar nici eu nu ma las! De fiecare data cand gasesc cate un site de joburi trebuie sa ma agit si sa pierd minute bune pentru ca trebuie sa completez aceleasi lucruri. Nu e ca si cum nu m-a dus capul sa dau copy-paste, dar nici asa nu scap usor. Ba nu sunt recunoscute diacriticele, ba nu se accepta, ba se intampla altceva. Bestjobs are un sistem interesant. Ei iti ofera sansa sa iti completezi doar datele personale, iar studiile si experienta profesionala pot fi upload-ate cu CV-ul tau in forma de doc. Dar nici aici nu scapi cu una cu doua. In cazul contului meu nu mi-au fost recunoscute niste diacritice si s-au decalat randurile, drept pentru care si-a pierdut coerenta si a trebuit sa le iau pe rand, pe fiecare, sa le recorectez. Site-ul rowriters.com e cel mai interesant dintre toate, si nu o spun in batjocura. Chiar are un sistem usor de aplicat. Nici nu trebuie sa iti faci cont. Selectezi job-ul, iti scrii numele si prenumele, adresa de mail si upload-ezi CV-ul. Daca mai ai ceva de adaugat, pentru ca angajatorul sa vada si sa stie, ai si posibilitatea asta. Dupa ce ai completat tot, primesti mail de confirmare cum ca aplicatia a fost trimisa cu succes. Atat. Simplu si eficient. Fara batai de cap. De fiecare data cand accesez cate un site care, pentru a avea un cont complet, cere o multime de informatii, ma simt ca si cum as fi intr-o institutie publica din Romania si cate o angajata, deranjata de prezenta mea, ma trimite de la un birou la altul pentru ca birocratia cere asta.

“Birocratia” asta, fie ea online sau nu, are un rol, asta e clar. Dar dupa cum am exemplificat, chiar se poate implementa un sistem mai eficient si usor de utilizat. Oricum, pana o sa imi gasesc un job pe placul meu, o sa continui sa trec de la “fereastra” la “fereastra”, repetand la infinit informatiile mele. Asta e birocratia.