Cand trebuie sa alegem un set nou de anvelope de obicei ne orientam in functie de cat de uzate pot fi in timp si de aspectul intern. Totusi, ar trebui sa observam si rezistenta scazuta la rulare si consumul redus de combustibil, sa tinem cont si de cat de zgomotoase sunt noile anvelope sau daca pot fi reparate. De asemenea, trebuie sa fim foarte atenti si daca rezista la viteze mari sau incarcare maxima a masinii si la caat de confortabila poate fi calatoria sau la cat de uniforme sunt.
Odata cumparate – preturi foarte bune de achizitionare sunt practicate de anvelopejantealiaj.ro, magazin online specializat in comercializarea de anvelope si jante – la anvelope se verifica mereu presiunea, dar doar cand anvelopa e rece, se dezumfla tot la rece, si se adapteaza mereu presiunea in functie de stilul de sofat si de conditiile in care se ruleaza cu autovehiculul. Daca vrei sa faci rodarea anvelopei ca la carte, condu primii 300 de kilometri fara sa apesi pedala de acceleratie prea tare si fereste-te de borduri, gropi si alte denivelari. Important este ca limita de uzura sa fie respectata si sa nu fie folosite anvelopele sub nicio forma peste aceasta.
La inlocuirea doar a doua anvelope e bine sa le pui pe cele noi pe spate, indiferent de tractiunea masinii, ca sa ai siguranta mai mare la condus. Cand se inlocuiesc toate, la trecerea de la un sezon la altul, se inlocuiesc toate pneurile.
Uneori vei fi nevoit sa folosesti si anvelope de urgenta, dar doar pana la cel mai apropiat service, unde esti obligat sa o inlocuiesti cu una normala – nu poti sa rulezi cu cea de urgenta cu mai mult de 80 de kilometri pe ora. O greseala frecventa la folosirea anvelopelor normale este utilizarea camerelor de aer pentru anvelope tip tubless, dar si folosirea de hidrocarburi pentru curatarea perfecta a flancurilor – nu fac decat sa le strice si sa le grabeasca imbatranirea. Nu in ultimul rand, lanturile se folosesc doar pe zapada si nu pe sosele fara zapada – se strica mai usor anvelopele in acest mod.