Temperaturile reci afecteaza franarea. Odata ce temperatura scade sub 7 grade Celsius, anvelopele de iarna au o capacitate mai buna de prindere si de franare decat pneurile all season datorita compusului de cauciuc moale din care acestea sunt realizate.
In timp ce anvelopele all season au tendinta de a diminua aderenta pe masura ce temperatura se apropie de pragul de inghet, anvelopele de iarna sunt proiectate conform cu vremea rece si pot ramane mai moi pe masura racirii accentuate.
Intotdeauna sa se monteze toate cele patru anvelope de iarna. Unii oameni ca sunt de ajuns doar doua anvelope de iarna si plasarea lor pe rotile care sunt responsabile de [unerea in miscare (de exemplu, pe rotile din fata intr-un vehicul cu tractiune pe fata), dar acest lucru nu este o idee buna. A avea un set de patru pneuri de zapada de o calitate buna pe vehicul este mult mai potrivit, astfel incat toate rotile au aceleasi benzii de rulare si proiectare a anvelopelor.
Fiti atent la cumpararea cauciucurilor: in timp ce anvelopele de iarna second-hand extrem de ieftine ar putea parea o afacere profitabile, ganditi-va mai bine.
Daca va cumparati anvelope second hand printr-o vanzare privata, nu aveti nicio garantie in cazul in care se uzeaza repede si apoi veti fi fortat sa cumperati un alt set. Plus ca nu poti fi sigur daca nu inspectati cu atentie pneurile pentru a vedea daca nu exista vreo uzura prematura, sparturi sau alte probleme sau daca anvelopele au fost peticite ca urmare a intepaturilor. In timp ce un nou set de cauciucuri pare mai scump, in cazul in care ruleaza cinci ierni sau mai mult, costul sau devine amortizat pe o perioada mai lunga de timp, compensand o mare parte dintre economiile pentru un set folosit care ar putea putea fi condus doar pentru unul sau doua sezoane.