Pe cine as vrea sa cunosc

Multi oameni se gandesc sa cunoasca vedete sau cine stie ce mari campioni. Eu inca de mica imi doresc sa cunosc numai persoane care chiar nu exista, oricat de multi bogatasi si faimosi mi s-ar arata in fata. In prezent as vrea sa cunosc o serie de persoane care de asemenea nu exista, insa mi-ar elucida cateva mistere si m-ar ajuta tare mult sa inteleg mai bine lumea in care traiesc. De exemplu as vrea sa il cunosc pe Doctor Manhattan din Watchmen despre care se zicea in poveste ca a mers pe supratata Soarelui. Mi se pare un personaj de care lumea noastra are nevoie, ca sa ii fie putin teama, sa nu mai fie atat de rea. As vrea sa cnosc de altfel toti supereroii de filme si desene animate. Dar cum ziceam: inca de mica am fantezii de acets gen si nici acum nu s-au modificat prea multe in mintea mea. Se zice ca e bine sa ramai vesnic copil si sa ai o fascinatie puira si inocenta pentru ceea ce vezi.

Exista totusi acel cineva pe care din toata inima as vrea sa il intalnesc. El se numeste Creatorul. Nu stiu zau daca multi oameni au dorinta asta insa eu chiar vreau sa il intalnesc. Sa vad eu cu ochii mei cine e si ce vrea sa faca din noi. As vrea sa il intalnesc indiferent ce forma ar avea el sau ce fel ar arata. Sa imi explice doar atat: de unde provenim si incotro mergem…

Cand eram in liceu mi se zicea adesea ca am o sete de absolut incomensurabila, ca vreau eu sa intru in esenta lucrurilor si sa daram ziduri infinite cu gandul Dar clar ca nu s-a modificat nimic. As vrea sa stiu si eu in ce sa cred si ce sa fac daca mi s-ar arata. As vrea sa o  mai cunosc insa si Miley Cirus sa ii zic ca e urata si pe Lady Gaga sa ii zica ca suna ca o cizma cand canta. Dar cine sunt eu sa daram universul lor frumos creionat?! Am tot crescut in speranta ca va fi bine, dar am ajuns sa descresc in ideea ca voi face cumva smai fie. Deziluzii moarte. As mai vrea sa il fi cunoscut si pe Ghandi si pe Mircea cel Batran dar poate pe lumea cealalta mi se ofera o sansa. La urma urmei ar trebui sa ajungem cu totii in acelasi loc dupa moarte, dupa cum zice Biblia si sa ne cunoastem unii pe altii. Totusi traim cu speranta ca ea  moare ultima.

Dar daca mi s-ar da o sansa cat de mica sincer sa fiu as sta la picioare lui Mircea Eliade sa imi spuna povesti fantastice nemuritoare despre apele tulburate ale lui Izabel sau despre noptile sale la Serampore ori intoarcerea din rai, caci el e domnul pe care as vrea sa il cunosc in persoana din toata inima mea.