Cat de repede iti ceri iertare?

Nimanui nu ii e usor sa cearta iertare. Poate e o chestiune de orgoliu, sau de vointa. Mie personal, mi-e tare greu sa fac asta. Cel putin in fata sotului. Dar si cand simt nevoia sa imi cer iertare, se vede schimbarea de atitudine, pana si in reactiile sotului. Pe vremea cand eram noi tineri, nimeni nu ne cerea noua iertare, indiferent daca stiau ca ei au gresit. Poate acesta e motivul pentru care, azi ne e asa greu sa ne cerem scuze.

Am invatat ca cerandu-ti scuze, problemele in sine se rezolva mai usor. Si ca poti readuce zambetul pe buzele persoanei ranite. E un sentiment tare fain, cand faci asta. Fetita mea, are 4 ani, si atunci cand o ranesc, prin  fapte, sau prin cuvinte, intotdeauna ii cer iertare. Si se vede asta, prin comportamentul ei, fata de mine. Si, ea, la randul ei, stie sa isi ceara iertare atunci cand greseste. Din experienta proprie, am observat ca barbatii isi cer si mai greu scuze decat femeile. Ei nu vor a-si cere scuze, fiindca nu e o chestiune barbateasca. Sau cel putin, se simt raniti in orgoliul lor masculin.

A-ti cere iertare, e pana la urma o chestiune de principiu. Daca, tu crezi ca e bine sa iti ceri scuze, o faci, daca nu, o lasi balta. Eu vreau sa cred ca atunci cand consider ca isc un scandal, prin a-mi cere scuze, fac un bine, refuzand sa zic, imi pare rau. Ai mei parinti niciodata nu si-au cerut scuze, in fata noastra pentru nici un motiv. Desi greseli au facut multe, poate fara sa-si dea seama. Insa alta era societatea in care traiam. Acum consumerismul e in floare, oamenii sunt mereu ocupati, pe fuga, si poate fac rau involuntar. Fac rau prin cuvinte, voiam sa spun.
Asa ca imi permit sa va spun ca de cele mai multe ori e bine sa iti ceri scuze. Si sa explici de ce ai zis ce ai zis, sau ai facut ce ai facut. Macar iti iei o piatra, de pe inima. Daca persoana te intelege e ok, daca nu, asta e. Mergi mai departe.