Intimitatea pe facebook

Pana anii trecuti imi aprea pe facebook ziua mea de nastere si eram invadata de mesaje cu la multi ani. Daca pe foarte multi dintre ei ii cunoasteam existau si persoane din alte tari care imi scriau in limba lor de origine. Macar de aveau bunul simt sa scrie in engleza.

Asa ca atunci m-am enervat si l-am scos. Am asteptam un an si am vazut. O singura persoana si-a amintit. Apreciez din tot sufletul ca si-a adus aminte.
Nu m-a dezamagit deloc faptul ca nu aveam puhoiul de mesaje, ci chiar m-a bucurat. A fost o usurare.

Astfel nici eu nu mai trimit mesaje pe facebook cu la multi ani. Persoanele dragi le sun sau in cel mai urat scenariu le dau sms. Daca vrei sa spui cuiva la multi ani o poti face foarte usor printr-un telefon.
Nici nu stiu cum sa ma exprim, dar mi se pare degradant ca un an de zile sau chiar mai mult sa nu vorbesti cu persoana respectiva nimic, iar de ziua lui/ei sa-i spui la multi ani. Si asa in fiecare an.
Am facut si eu o perioada dar nu ma simteam deloc multumita de mine.
Cu ajutorul facebookului nu mai trebuie sa tinem minte nimic. Nici zile de nastere, nici numele persoanelor. Pur si simplu sunt oferite pe tava. Si nu doar a facebook-ului si a internetului in general. Sunt total de acord ca tehnologia e buna, ne ajuta sa evoluam, dar multi dintre noi nu evoluam. Efectul e cu totul invers.  Chiar daca acum e un boom tehnologie in cativa ani, cel mai rau zeci de ani o sa vrem sa fie ca pe vremuri. Old times. O sa ajungem sa tanjim dupa lucrurile clasice, dupa agendele carate prin geanta.
Sunt sigura ca fiecare dintre noi avea notat undeva in carnetel datele de nastere ale prietenilor sau rudelor, iar o data pe luna incepeam si se uita pentru a nu uita. Pe langa faptul ca eram mai responsabili si aveam memorie mai buna exista certitudinea ca acea persoana chiar si-a adus aminte de tine.
Din cele 50-100 de mesaje primite cu la multi ani in anii anteriori, toti, in afara de unul singuri trimiteau pentru ca era afisat in dreapta sus.
Nimic nu a mai ramas intim, cu ajutorul internetului si chiar al facebook-ului poti afla viata unui om.

Ca si exemplu am un prieten care se cuplase cu o fata cu un copil, i-a spus si mamei sale ca este cu o fata dar nu ca are si copil. Desi relatia era de doar cateva saptamani, mama baiatului imediat a gasit fata si a aflat ca are si copil. Nu mai exista intimitate.
Sunt foarte multe persoana care posteaza orice lucru marunt facut in timpul zilei. Tot ce trebuie sa facem este sa urmarim postarile si o sa aflam cum si-a petrecut ziua. Sau de ce s-a certat cu prietena sau ca a lesinat sau ca se simte rau si este la menstruatie. Intimitatea ar trebui sa ramana intimitate.
Alt lucru care ma enerveaza sunt nuntile pe facebook. Inteleg ca este un moment important din viata, dar sunt persoana care pur exterodinar de multe fotografii, cred pe toate. Daca vroiai asa de mult sa arati ca te-ai casatori de ce nu ai invitat la nunta?  Pune o poza cu voi doi cand va pupati si atat. Nu in orice pozitie posibila, cu orice invitat sau in orice ipostaza.

Mai lasati vedetismul si pastrati-va intimitatea.